Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

Zootropolis★★★★

07 Apr 2016
 
I helgen var jag äntligen iväg och tittade på Zootropolis! Jag har vart ovanligt peppad inför denna film och även om den inte alls var som jag hade tänkt mig så var den riktigt bra. Jag lyckades till och med lura med mig Shin den här gången, han som annars inte lockas av Disney över huvud taget tyckte att filmen var bra och blev positivt överraskad. Den var underhållande rakt igenom och alla djuren samt de olika miljöerna är jättefint animerade. Disney har verkligen tagit animation till den nästa nivån, t.ex. har varje karaktär i filmen flera miljoner hårstrån!
 
De fanns en hel del små barn med i publiken när vi tittade på filmen och de verkade tycka den var rolig och intressant. Jag kan förstå hur en galen polisjakt genom flera av Zootropolis olika stadsdelar (Little Rodentia, Tundratown, Rainforest District m.m.) är underhållande för mindre barn men egentligen skulle jag nog påstå att handlingen vänder sig till äldre barn och framförallt vuxna. Dialogen är ganska komplicerad och känslofull och tar upp mycket aktuella ämnen så som rasism och utanförskap. Dessutom var filmen proppfull med referenser till andra filmer som små barn inte förstår (ja, hur många barn har egentligen sett Gudfadern och Breaking Bad t.ex.?).
 
 
Min favoritkaraktär från filmen är Assistant Mayor Bellwether, jag tycker hennes design är så spot on. Och ingen kan väl motstå ett fluffigt lamm? Jag tyckte också hon hade en härlig personlighet när jag tittade på filmtrailern, Jenny Slate har verkligen gjort ett underbart jobb med hennes röst. Dessutom har hon glasögon och arbetar som sekreterare, precis som jag!
 
För några veckor sedan införskaffade jag till och med karaktären i mjukisformat från Disney Store, jag kunde helt enkelt inte stå emot! Den kan man se på min Instagram (kamira87) eller här!
 

Filmens temasång av Shakira har gått varm här hemma i snart en månad, den är en riktigt härlig feel good song så om ni inte har lyssnat in den än så gör det nu!

Allt som allt tyckte jag Zootropolis var en riktigt bra och underhållande film. Det som stoppar mig från att ge den 5/5 är att den kunde ha varit roligare, jag hade velat se mer skämt och komedi. För mig är Disney's datornaimerade filmer lika med "skratta så du gråter" men det är något jag tyvärr inte har upplevt sedan jag tittade på Finding Nemo första gången (Dory som prater med valen, hallå!?) men senare i år kommer ju äntligen Finding Dory ut på bio och med Ellen Degeneres i spetsen tror jag det blir svårt att inte göra en rolig film!
 
Föressten, någon som vet hur det kommer sig att filmen ursprungligen heter Zootopia i USA men har lanserats som Zootropolis i bl.a. Sverige och England?


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: