Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

familjen på besök

15 Jul 2015
 
 
I mitten av maj kom pappa och Pia och hälsade på oss i London. Nu när vi bor i samma världsdel och det knappt tar 2 timmar att flyga över från Göteborg går det lite lättare att ordna med besök jämfört med Tokyo! Vårt första stopp blev till Rose Bakery på Dover Street för att inta lite brunch. Jag längtade verkligen efter att få äta Rose Bakerys mat igen, även om jag personligen tycker maten på Rose Bakery i Kichijouji är godare så klart. Pappa och jag hade vart här förut men det var första gången som Pia och Shin besökte restaurangen i London. Jag tror alla var nöjda!

Rose Bakery (4th floor)
Dover Street Market
17-18 Dover Street
Westminster W1S 4LT
 
 
När vi var mätta och glada promenerade vi vidare till Hyde Park och mötte vi upp min faster och hennes familj som höll till på The Diana Memorial Playground som är en riktigt stor och rolig lekplats för barn. Emelie och Sara var självklart i sitt esse och like busiga som vanligt.
 
 
Vi hade riktigt tur med vädret och på dag 2 bestämde vi oss för att promenera från min fasters hus längs med Regent’s Canal hela vägen till Camden Market. Att promendera längs med kanalen är något som jag absolut kan rekommendera om man besöker London, det är himla mysigt. Efter en lätt lunch gick vi hela vägen tillbaka och sedan fortsatte vi promenera i motsatt riktining eftersom det var så fint väder. Till slut kom vi fram till en båthamn och som ni kan se så bor det faktiskt folk där, inne i sina båtar och längs med kanalen. Vart duschar dem undrar jag?
 
 
Eftermiddagen avslutades med ett besök på en fancy pub och sedan gick vi hem till min faster igen för att grilla i trädgården. Katten Frankie hälsade oss välkommen hem som vanligt!
 
 
I slutet av maj kom mamma för att hälsa på. Hela första dagen tillsammans spenderade vi nästan uteslutet på att shoppa längs med Oxford Street, vi hade tänkt ta oss ner till Covent Garden men så långt hann vi aldrig. På eftermiddagen kom Shin och mötte oss och tillsammans åt vi på Kua ’Aina som serverar mumsiga hamburgare med en Hawaii-twist. Mycket gott och absolut värt ett besök! En kedja med samma namn och koncept finns i Japan också.

Kua 'Aina (Carnaby Street)
26 Foubert's Pl
London, UK W1F 7PP

Med andra ord gjorde gjorde vi knappt något som är speciellt för London men det gjorde inget tyckte vi. Mamma har vart i London flera gånger förut och det var roligt att bara träffas och umgås. Fast på kvällen tog vi igen för detta, vi hade nämligen köpt biljetter till musikalen Wicked. Jag älskar musikaler och det här var den första som jag gick på för i år. Både mamma och jag tyckte den var riktigt bra, jag blev förvånad av att handlingen var så välskriven. Tidigare har jag bara sett musikaler vars handling jag redan kände till (Lejonkungen, Den lilla sjöljungfrun, Romeo och Julia m.f.) så jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Jag hoppas att det blir läge att gå och titta på fler musikaler snart, jag har en hel lista med framträdanden som jag vill se.
 
 
Precis som när pappa var här så åkte vi till Camden Market på söndagen, det är lite av en tradition. Tyvärr regnade det en del så vi spenderade mestadelen av vår tid inne på ett café. Men det var bra det också, vi behövde ta igen oss efter all shoppingen från dagen innan! Nästa helg kommer min bror och hälsar på, det ser jag fram emot. På tal om det så fyller han faktiskt år idag. Hela 25 år blir han. Grattis brorsan!


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: