Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

Cath Kidston Crazy

24 May 2016
 
Sedan vi kom till London i februari förra året har jag verkligen fastnat för det engelska märket Cath Kidston, som urpsungligen etablerades i London 1993. När vi bodde i Tokyo brukade jag kika in på Cath Kidston då och då för att klämma på alla fina väskor men jag tyckte det var alldeles för dyrt och köpte aldrig något. Men det har jag verkligen tagit igen under det senaste året, jag äger faktiskt alla produkterna på bilden här ovan! När man ser allt på en gång så här så känner jag mig lite halvt tokig, det är en mindre förmögenhet som jag har spenderat! 
 
Men jag har i alla fall använt de flesta sakerna väldigt mycket så jag har fått valuta för pengarna. Den stora ryggsäcken använder jag varje dag till jobbet och den lilla ryggsäcken brukar jag ha på helgerna. Varje dag dricker jag mitt kvällste i en av de fina muggarna, och mobilfodralet (använder den blå just nu, den vita med ekorrar är tyvärr sliten och smutsig nu) och korthållaren har jag ju såklart med mig varje dag. I den lilla väskan med ekorrar på har jag alla mina sytillbehör så jag kan sy in lösa ändar på mina amigurumis var som helst. Plånboken har jag såklart också med mig varje dag men jag tar inte fram den så ofta. Numera betalar jag allt med kort (till skillnad från i Japan där man betalar allt med kontanter!) så det hör till ovanligheterna att jag ens har kontanter i plånboken. Kuddarna med fåglar på pryder vår säng. Klänningen har faktiskt inte kommit än, jag beställde den här om dagen online när den var på rea. Jag kanske ska ha den på ett bröllop i september så vi får hoppas att den passar! 
 
Av alla mina saker så är mina favoriter just nu väskan längst upp med äpplen och päron och koppen i samma mönster. De köpte jag häromdagen för jag fastnade direkt för det färgglada mönstret! Väskan tänkte jag kanske man kunde ha på stranden till sommaren. Den lilla röd/beiga axelväskan är också ny, den fick jag av min mamma i födelsedagspresent. Perfekt att ha när man är ute och reser, den blå väskan i samma modell hade jag med mig till Paris.
 
Absoluta favoriten är ändå den stora ryggsäcken, mycket med plats, praktiskt och bekväm att bära. Dessutom har den ett superfint mönster som jag blev kär i direkt. Alla mönster är så himla fina, man blir glad av att bara titta på dem!
 
Cath Kidston Flagship Store
French Railways House
178-180 Piccadilly
London W1J 9ER

Replies

#1 Tokyoyo

Brukar också klämma på Cath Kidston-grejer i Tokyo.. minns inte att jag såg nån butik när vi var i London... hmm
Klänningen och kuddarna är ju underbar!! Snart får vi se hortensia i blom här i Japan!

Svar: hmm vilken otur att ni missade det, det finns 4 butiker i centrala London!
Ja, snart kommer regnsäsongen och de vackra hortensiorna! Ni måste åka till Kamakura då! Det är något som jag saknar allra mest. Visst finns det mycket hortensior här med men det är inte samma sak...
outthewindow.blogg.se

#2 Tokyoyo

SV: Ja, förstod att det är mycket hortensia i Kamakura. Vi kom dit mittemellan sakura och hortensia förra året, vilket var lite synd. Ska absolut försöka ta oss dit snart. :)


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: