Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

new in london

17 Feb 2015
 
Ja, sedan i torsdags är Shin och jag i soliga London! Eller ja, idag är det väldigt fint väder men alla andra dagar har det regnat. Men det gör inget, det var ungefär vad vi förväntade oss. Tanken är nu att vi ska försöka bosätta oss här ett tag på prov, Shin har ett visum som för tillfället gäller i 6 månader men vi ska försöka förlänga det till 3 år så snart som möjligt. Hela hösten gick åt till att samla dokument för visumet så det känns skönt att nu vara här. Men nu har nästa utmaning dragit igång, nämligen att hitta ett passande boende i denna dyra stad och så småningom en engelskaskola och sedan jobb till Shin. 
 
 
Just no bor vi hemma hos min faster och hennes familj i centrala London. Det är kul att få spendera tid med mina två små kusiner. I söndags åkte hela familjen på semester i en vecka så nu är det bara Shin, jag och katten Frankie här i huset. 
 
 
Vi har redan hunnit äta lite japansk mat här i London, på en restaurang som bara låg på ca 10 minuters promenad från min fasters hus. Shin behövde verkligen det efter 2 månader i Sverige utan någon ordentlig japansk mat, jag också för den delen. En annan dag blev det jättegod falafel, också ganska nära huset. Jämfört med både Tokyo och Göteborg så är det väldigt internationellt här och det är jag verkligen glad för. Det ska bli skönt att slippa bli stirrad på när man är ute på stan, något som var vardag i Tokyo. Här är varken utlänningar eller mixade par något udda, det är snarare standard!
 
 
Om någon timme ska vi iväg och kolla på ett boende lite längre norrut. Vi hoppas att det är bra, det har visat sig vara ganska svårt att hitta något hyffsat rum för vår lilla budget. Det är väl typiskt att yenen ska sjunka så lågt just det här året, nu när vi har planerat den här flytten i över 2 år. Men det är bara till att leta vidare tills vi hittar något som passar! Wish us luck!

Replies

#1 mamma

Härliga bilder! Jisses vad flickorna har växt. Lycka till med boendesökningen,något ska väl finnas till er oxå=D Kramar

Svar: Ja, de har blivit så stora nu!
outthewindow.blogg.se

#2 Tokyoyo

Åh så kul och spännande! Tänk att ni planerat så länge, och nu är ni där. Vad ska du göra i London? (du nämner bara Shins planer väl?)
Wow, så fint. Förstår att det är dyrt, lycka till!

Svar: Tills vidare kommer jag jobba kvar för det japanska företaget i Tokyo =)
outthewindow.blogg.se

#3 Patricia Ståhl

Hejsan!
I sommar åker jag till Japan på world scout jamboree och skulle vilja se sumobrottning. Min resa är mellan två turneringar så jag missar det men så läste jag att man kan besöka ett sumostall men att det var svårt att få till det om man inte pratade Japanska. Du har inget tips på hur jag och mina resekamrater kan komma i kontakt med något sumostall eller så ?
Du får gärna mejla mig om du har lust [email protected]

Ser fram emot ett svar mvh Patricia Ståhl

Svar: Hej Patricia!Vad kul att ni ska besöka Japan. Tyvärr har jag ingen aning om hur man tar kontakt med ett sumostall, ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp!
outthewindow.blogg.se


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: