Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

Halloween på Disney Sea

29 Oct 2014
 
I början av förra veckan var jag på Disney Sea med mina arbetskollegor Audrey och Sabrina för att fira Halloween! Vi var där från klockan 10 på morgonen fram tills att det stängde klockan 10 på kvällen och hade lika roligt som när vi var på Disney Land i påskas. På sista bilden har vi även fått förstärkning av Audreys kompis Sasara och en alldeles ny kattkompis fick följa med mig hem; Gelatoni. Gelatoni kommer från Italien och är Disney Sea's senaste maskot så nu har de 3 stycken tillsammans md björnarna Duffy och Shelly May.
 
 
Vi spenderade ganska mycket tid inne i Mermaid Lagoon som i första hand är ett område för de mindre barnen. Men jag är glad att vi gjorde det för det här var första gången som jag gick in i Ariels grotta och som ni kan se finns det en staty av prins Eric där i naturlig storlek! Det var rätt häftigt. Dessutom såg det ut precis som i filmen om man tittade upp, som ni kan se på bilden till höger om den med statyn.

 
Bilden här ovan kommer från en liten Halloween-show de hade på förmiddagen i området Mediterranean Harbour, när Musse Pigg och company blev kompisar med massa läskiga skelett. Den andra bilden kommer från området American Waterfront. Jag har faktiskt aldrig vart ombord på båten då det i första hand är en ganska dyr restaurang vad jag har förstått. Den tredje bilden kommer också från Mediterranean Harbour, just den delen är tänkt att efterlikna Venedig. Vi avslutade faktiskt dagen med att åka en tur i en gondol längs med kanalerna och ut på sjön! 
 
 
En hel del Disney-figurer träffade vi ju på såklart! Den lilla bebisen på första bilden tillsammans med Kalle och Kajsa är ju bara för söt. På senare år har Piff och Puff blivit två av mina favoritkaraktärer (fast jag älskade ju så klart Räddningspatrullen redan som liten) så det var kul att se showen här ovan igen när de sjunger om mexikanska tacos. Showen på den sista bilden hade jag inte sett tidigare, den handlar om hur maskoten Shelly May blev till. Bäst av allt var ju Musses outfit, en stiligare mus har jag nog aldrig sett!
 
 
Allra sist tittade vi på showen Fantasmic! som är riktigt imponerande. I början av showen spelar de upp olika klassiska scener från filmerna på den stora trollkarlshatten mitt ute i sjön, jag blev nästan lite tårögd eftersom nostalgin verkligen sköljer över en. Showen avslutas med en drakfajt och en hel del fyrverkerier.
 
En perfekt (och lång) dag blev det, om än inte så mycket Halloween feeling som vi hade hoppats på. Men det gör inget för det tar vi igen nästa gång, vi har nämligen redan planerat in ett besök till Disney Land till jul. Det kommer bli magiskt!

Replies

#1 Jeanette

Åhhh vad kul! Saknar disney sea!!

Svar: Ja, det kommer jag också göra! Disney Sea är bäst!
outthewindow.blogg.se


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: