Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

efter regnet kommer rengbågen

08 Jun 2014
Någon regngbåge har jag tyvärr inte sett men regnat har det gjort i massor. Osäker på om regnperioden officiellt har börjat i Japan men det känns ju som det i alla fall. Om man inte har vart i Japan under denna perioden kan det vara svårt att föreställa sig vilka mängder som regnar ner men tänk er att det ösregnar. KONSTANT. I 2-3 dygn i sträck. Ganska så deprimerande. Regnperioden är den tiden på året som jag ogillar mest i Japan. Eller så är det vintern (för att det är så kallt inomhus, inte för att det är kallt ute), svårt att välja. Det absolut bästa med regnperioden är att den vackra blomman Hortensia slår ut överallt, den stormtrivs verkligen när det är ordentligt fuktigt ute. Så fort vi lyckas pricka in en helg utan ösregn ska Shin och jag åka till den vackra staden Kamakura just för att titta på dessa blommor. En annan utflykt som jag ser fram emot är att titta på eldflugor igen, det var verkligen en helt magisk upplevelse från förra året som jag aldrig kommer att glömma! 
Föressten, jag vet att det vart lite segt med uppdateringar här på bloggen. Problemet är inte att jag inte har tid eller ingen blogglust utan snarare att jag inte har något bloggmaterial. Just nu är det väldigt mycket vardag med jobb, träning och matlagning. Ibland är det svårt att hitta på något som är tillräckligt inspirerande att få vara med i bloggen. Jag vill att det här ska vara en till största del personlig blogg så jag vill inte fylla på med för mycket inlägg om aktuella nyheter i Japan osv. Jag vill heller inte pumpa ut halvhjärtade inlägg bara för att liksom. Så jag hoppas att ni inte har emot att få hållas, nya inlägg kommer allt eftersom att jag har något att skriva om! Men jag ska fortsätta posta inlägg i kategorin Japan Only, om vi har tur kommer det ett redan imorgon! 

Replies

#1 Jennie

WOOHOOOW, vilka vackra hortensior (en av mina favoritblommor!!) håller tummar och tår för regnfri helg, för de bilderna vill jag verkligen se :D Du bloggar när du vill/kan- vi hänger troget kvar :) Ialf är alla dina inlägg uppskattade. Jag försöker se allt vackert här just nu men kan inte hjälpa att Sverige känns som en öken och Japan som havet (typ) Hoppas ni haft en fin helg trots regnet!

Svar: Det är en av mina favoritblommor också^^ tack för den snälla kommentaren, inläggen kommer, men dem är lite utspridda just nu =)
outthewindow.blogg.se

#2 mamma

Hortensian härhemma är oxå superfin,men det får bli att köpa en ny varje år. Har planterat i trädgården men det funkar inte. Det få bli krukodlat=D

Svar: Kan tänka mig att dem är lite svåra att så!
outthewindow.blogg.se


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: