Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

Review 2009

08 Jan 2010
Har precis som alla andra bloggare gjort en reflektion över året som gått. Fast jag gjorde det enkelt för mig och lånade en lista från den mysiga bloggen enoughisenough. Detta året gick så himla fort, tror det känns så eftersom första halvåret var så himla bra och andra halvåret bara försvann eftersom jag hela tiden fokuserade på dagen då jag skulle träffa Shin igen, glömde liksom bort att leva i nuet. Starten på 2010 har vart seg, händer inte så mycket i januari och har det snålt med pengar, både jag och Shin. Men nästa söndag åker vi till Åre i en vecka med familjen och det ska bli roligt! Nu, läs listan =)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, många saker! Flyttade ihop med min pojkvän för första gången, skaffade ett jobb i Japan m.m.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovar aldrig något vid nyår, brukar inte vara särskilt motiverad i januari...

Vilka länder besökte du?
Japan och England.
Vilket datum från 2009 kommer du alltid minnas?
5:e juli då jag lämnade Japan och min pojkvän Shin. Det var inte roligt alls. Och den 1:e december då vi träffades igen på Landvetter flygplats!

Vilken var din största framgång 2009?
Att jag klarade JLPT steg 2 i juni månad, dock ej officiellt. Det är nästa mål!

Största misstaget?
Att jag inte kollade upp när man kunde göra JLPT officiellt innan jag bokade min hemresa från Japan som blev just den dagen.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte särskilt sjuk men ramlade av cykeln och slog i armen ordentligt så att det gjorde jätteont efter att ha tvärbromsat för en bil. Mitt eget fel.

Bästa köpet?
Min fina lila vinterjacka från Dorothy Perkins. Älskar den! Och självklart min Mimmi-väska som jag köpte i Sunshine City i Tokyo.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, upplevelser, resor. Bra saker med andra ord =)

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få sitta på tåget från flygplatsen till Tokyo den 15: januari, solen strålade genom fönsterna, en kall flaska grönt te i handen och Yui i hörlurarna.

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2009?
Yuis låtar.

Var du gladare eller ledsnare 2009 jämfört med tidigare år?
Både och. Fast inget slår 2008 som var helt fantastiskt på alla sätt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Anstränga mig mer för att inte glömma bort hur man skriver kanji, de japanska tecknen.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Väntat.

Hur tillbringade du julen?
Först hemma hos mamma och sen hemma hos pappa, alltså tvärtemot vad vi brukar göra. Dessutom var Shin med!

Favoritprogram på TV?
Sveriges fulaste hem med Simon & Thomas. Dem är bäst!

Bästa boken du läste 2009?
Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist.

Största musikaliska upptäckten?
Glee!

Något du önskade dig och fick?
Ett nytt minneskort till kameran (8 gig) och andra fina grejjer!

Årets bästa film?
Inglourious Basterds utan tvekan.

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Ylade karaoke hela natten med både nya och gamla kompisar i Tokyo.
Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Färgglad.

Vem saknade du?
Första halvåret min familj och alla andra i Sverige, andra halvåret min japanska pojkvän. Och min bästa vän Cecilia som turnerar.

Replies

#1 smäm

lät som ett fantastiskt år. skoj med japan!

#2 Sara

Hej hej =)

Vad roligt att du har pojkvännen på besök.

Vet inte ifall du kommer ihåg mig, men jag skrev o frågade en del på din förra blogg :)

Jag har dock inte kommit fram till något än, det står mellan Australien(3 årig utbildning) eller Japan. Lånet är ju det som hindrar mig såklart.

Tänkte fråga ifall du börjat betala tillbaka ditt lån och hur det känns? Känns pengarna värt det?



Mvh Sara :)


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: