Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

Helgens påhitt

13 Jun 2011
Voila, ett helt blogginlägg är levererat! Omataseitashimashita!
Denna helgen var jag ju äntligen ledig så i lördags åt jag och Shin en sen frukost och sedan tog vi tåget till Kichijouji för att besöka parken och shoppa lite. Köpte en hel del fina saker men det visar jag en annan gång.


På vägen till stationen gjorde vi en liten avstickare till en blomsterhandel i närheten av där vi bor. Så himla fint och färgglatt där inne.


Vi pratade om alla blommor vi vill ha i våran framtida lägenhet, nu har vi verkligen ingen plats för det.


Väl framme i parken upptäckte jag den här söta skylten med Totoro som jag tydligen lyckats missa hittills. Har ännu inte vart på museet.

Kommer aldrig sluta förvånas över att det finns vilda sköldpaddor i Japan.


Ja, och Shin var ju där så klart.

Mitt i parken.

Hade min tjusiga klänning på mig.

Gillar den här affären för den heter likadant som stadsdelen jag bodde i första gången jag kom till Japan, Warabi alltså. Dessutom har den ju fin belysning som ni kan se.

Ingången till second hand affären Hanjiro.

Inne i Hanjiro. Passade på att fota klänningen ordentlig när jag hade tillgång till en stor spegel. Köpte kjolen på pallen för 25 spänn. Egentligen har jag svårt för begagnade kläder men en kjol ska jag väl klara av.

På söndagen hade jag bestämt träff med en tjej som heter Haruka. Vi har bara träffats en gång tidigare förra sommaren men nu var det dags igen! Hon ska snart flytta tillbaka till Tokyo och då hoppas jag vi kan träffas ofta för vi gillar nästan exakt samma filmer! Och kommer alltså mycket bra överens =)

Hennes kompis Ben från Australien och hennes lillasyster var också med.

Vi var på ett jättemysigt ställe som hette Hi-Score Kitchen i Shibuya och det var verkligen jättegott! Jag åt kokosnötsmjölk-curry och det smakade så himla hemlagat. Dit vill jag gärna gå igen. Och det var den helgen!

This is how I spend my Saturday and Sunday. I also shopped quite alot but I'll show you that later!

Replies

#1 Double J Cherrycoke

Åååååååååååååå vad det ser härligt ut!! Var ni på museet? Om ni var där PLS fota åt mig så jag får se!! Vi SKA komma till Japan en vacker dag och tills dess får jag kika genom dina ögon. Vi LOVE Studio Ghiblifilmer här hemma- coolt med museum ;)



Hoppas din måndag varit bra :) eller vänta, ligger ni före eller efter oss?? Kram Jennie

#2 Lulu

Vilken mysdag det såg ut att vara. Verkar finnas så mycket att se och göra :)

Visste inte att det fanns ett Ghibli museum! Dit måste jag en dag! :D Så passande med Totoro på skylten i ett så grönt, och lummigt område. Gillar den turkosblommiga klänningen du har på dig, dundersöt!

Kram,

Lulu

#3 Camilla

Till Double J Cherrycoke:

Tack! Har inte vart på museet än men hoppas ta mig dit en vacker dag. Och ja, just nu ligger vi 7 timmar före ;-)



Till Lulu:

Visst finns det det, har inte vart där utan bara kikat in från utsidan och det ser häftigt ut!


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: