Travel
Tokyo
London
Gothenburg
Home
Craft & DIY
Entertainment
Family & Friends
Japanese Culture & Tradition
Metrobloggen

19: 04 05 06 07 08
17: 01 02 03
16: 04 05 06
15: 01 02 03 04 06 07
14: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
13: 01 02 03
12: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 12
11: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
10: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
09: 11 12
08: 01 02 03 04
07: 10 11 12

En sista hälsning för i år...

31 Dec 2010
Här i Japan har vi faktiskt bara lite drygt 6 timmar kvar av året 2010 så tänkte passa på att skriva ett sista inlägg för i år. Har vart väldigt tyst i bloggen hela december månad och det beror på att det har vart en helt galet stressig tid, fast på ett bra sätt.

Det var inte många som visste att jag och Shin planerade att gifta oss, i stort sett bara våra familjer och en del vänner. Vi bestämde oss i oktober men båda har nog gått och funderat på det hela hösten eftersom det i stort sett var det enda vi kunde göra för att jag skulle kunna stanna i Japan under omständigheterna. Så jag blir minsann kvar här ett tag till, hembiljetten är ombokad till den 9:e juli 2011 men då blir det bara semester (men förhoppningsvis en lång en). Vill passa på att tacka för alla lyckönskningar och gratulationer, det värmer =)
För en vecka sedan firade vi julafton här i gästhuset, min första någon sin utan familj och julskinka. Men det gick alldeles finfint ändå, sammanlagt var vi 7 personer som hjälptes åt att laga mat och det blev en blandning av mat från Sverige, Japan, Phillipinerna och Singapore. Så här såg det ut i slutändan, lite galet men mycket gott och alla blev supermätta.



Det har också vart väldigt körigt den senaste tiden eftersom min kompis Mari från Fillipinerna har åkt hem, så jag har hjälpt henne så mycket jag kunnat med att tömma hennes lägenhet osv. vilket har tagit väldigt mycket tid. Natten till julafton och dagen efter bodde hon här hos oss, sista natten var hon på hotell i Shinjuku, vi smugglade in mig också och på söndag morgon åt vi en härlig västerländsk frukostbuffé på 25:e våningen. Klockan 1 vinkade jag av henne vid bussen till flygplatsen och nu är hon sen länge tillbaka hemma i varma Fillipinerna. Det kommer inte bli detsamma utan henne men det får gå ändå!



Jepp, jag och Shin ska snart bege oss hem till Shins föräldrar som också bor i Tokyo, där ska vi vänta in 12-slaget och jag tror det blir minst en tripp till ett tempel för att be lite inför det nya året också. Det är vad de gör på nyår här i Japan. Kommer bli lite tyst utan alla fyrverkerier men det blir en alldeles ny erfarenhet.
Tack för i år och hörs nästa år, Gott Nytt År 2011!


I just wanted to take the time to say thank you for all the good wishes for our marriage, not many people knew about it. December has been a very busy month but also a very good one. We celebrated Christmas a week ago, the first time for me to be without family and christmas ham. My good friend Mari went back to the Philipines last week, I am going to miss her alot!
Shin and I are soon off to Shins parents' place, that is where we are going to celebrate new years.
Thank you for 2010 and see you all next year! Happy new year 2011!

Replies

#1 mamma

Önskar dig och Shin ett riktigt GOTT NYTT ÅR.Hoppas det blir ett riktigt härligt 2011 för er "NYGIFTA".Många pussar o nyårskramar från oss härhemma.mamma!!!

#2 Camilla

Till mamma:

Gott Nytt År! Vi hade det jättebra, har precis vaknat nu!

#3 Julia

Grattis till dig och Shin och gott nytt år!

#4 Camilla

Till Julia:

Tack så mycket, gott nytt år!


Please write me something nice (^∇^)

Name:
Remember me?

Email: (will not be shown)

Website:

Reply: